10 maj 2014

Tandkrämen - lösningen!

Du minns den, va? Hygienartikeln jag försökt bli av med genom att byta den på olika ställen, vilket jag inte lyckats med och skrivit om här, här, här och här ... Ett litet tandkrämsok på mina axlar.

Idag gjorde vi en rejäl rensning i förrådet för att få plats med vinterdäcken till vår sommarbil (jo, vi har köpt bil, men den är bensinsnål och begagnad och ska säljas vidare eller ställas av när vintern kommer, jag lovar). Helt otroligt vad en hittar på hyllorna! ... Gamla flaskor med t-sprit eller fogskum, en baden-baden-madrass utan stol, gamla disketter, äckliga gamla mattor, tomma målarfärgburkar, tomma kartonger (!) ... Vi åkte med ett rejält lass till Kretsloppsparken och gjorde på så vis plats för vinterdäcken och mycket mer.

Vad tror du jag slängde i "farligt avfall", mer än fogskum, spritpennor och diverse aerosolburkar? ...

Där ligger den, redo att förpassas till rätt ställe.

Just det! ÄNTLIGEN blev jag av med det bekymret! No more triclosan toothpaste!

Vi lämpade dessutom av två tältsängar som mest samlat damm i förrådet. Sängar vi faktiskt köpte på samma ställe för några år sen, men som inte är så sköna att ligga i om man är av vuxenstorlek.
- Det är återvinning, det! sa killen som hjälpte oss att lämna allt på rätt ställe.
När vi åkte därifrån hade vi köpt en stabilare variant som håller för en fullvuxen. Etthundratjugo kronor. Kretsloppsparken är toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.