19 januari 2014

Första nyproducerade inköpet - en mössa

Här har jag gått och skrutit över att jag inte köpt något nyproducerat ... Det har jag ju visst! Insåg det i dag, när jag drog iväg på bandymatch. För någon vecka sen (typ) skrev jag in uppgifterna från ett inbetalningskort. Härmed presenterar jag ... *trumvirvel* ...

Selånger bandy-mössan!


Jag är väldigt glad över att just den här mössan blev den första nyproducerade produkten jag köpte efter onytt-året. Av flera anledningar:
  • Det är en supportermössa som syftar till att visa stöd för en idrottsförening som inte har det särskilt fett ekonomiskt.
  • Den är virkad av en mamma till en av funktionärerna på matcherna. För hand! (Hon lär ha sagt att "jag vill inte se blått, vitt och rött garn mer på åratal!" efter att ha virkat ett otal mössor ...)
  • Sporten den stöttar - bandy - är en klassisk vintersport som tyvärr för en alltför undanskymd tillvaro i skuggan av ishockey och innebandy.
  • Jag bär den numera stolt på varje match jag bevistar.
  • Det är inte en onödig manick eller slit-och-släng-vara, den här är producerad med stor hängivenhet.
Det hade kunnat bli vad som helst, men det blev en hemvirkad supportermössa för 150 kr. Tack Selånger SK Bandy för att jag får vara en del av er historia!

(Dock: den kliar lite i pannan efter ett tag. Men det gör inget! *gnolar* "Snabba ryck, det är parollen, först på bollen, SSK ...!)

Därmed är onytt-året officiellt över. Oåterkalleligen, på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.