7 juli 2013

Från hål till hel (för fyra månader sen)

Hittade det här inlägget av en slump bland utkasten från den 13:e mars. Ibland glömmer jag tydligen att trycka på publicera-knappen ... Varsågod, ett vinterinlägg mitt i högsommarvärmen!

Stoppade min högervante i kväll. Tummen var hålig. Jag hade redan lagat den en gång tidigare med en mindre matchande färg, men nu hittade jag ett lagom rosa litet nystan bland alla garnerna (och konstaterade ännu en gång att min ständiga jakt på restgarner är befogad).


Ok ... Inte så snyggt, men "bättre hel vante än trasig vante" (gammalt djungelordspråk, typ). Blev bättre den här gången än förra. Dessutom sitter lagningen på insidan, vilket gör att den knappt syns när man har vanten på handen ...

De ska ju leva länge, de här tumvantarna, som är mina absoluta favoriter. Jag fick dem i present av en fin vän för några år sen. Hon hade köpt dem av en tjej som stickar själv och säljer. Bara det gör att jag vill hålla liv i dem så länge som det bara är möjligt. Närproducerat och småskalighet ftw!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.