10 juli 2013

Upptrappning genom matematik

Förutom bakslaget med tvättmedlet, känns det som om det går lite väl lätt. Jag behöver en ny utmaning. Funderade på att hoppa på #crop100, men inspirerad av It's easy being green, har jag till slut bestämt mig för en annan variant. Tänkte dock ändå försöka lära mig att släppa taget om ägodelar.

Från och med nu
EN IN = EN UT

För varje pryl, klädesplagg, accessoar, bra-att-ha-grej jag köper, måste jag lämna ifrån mig ungefär motsvarande till någon person eller organisation.
  • Köper jag till exempel en klänning och en kofta, måste jag göra mig av med två andra plagg.
  • Köper jag till exempel en mortel (även om jag behöver den), måste jag göra mig av med en annan pryl (gärna något annat husgeråd).
  • Köper jag till exempel ett smycke, måste jag göra mig av med en annan accessoar.
(Gäller - precis som för resten av #onytt2013 - inte mat, dryck och medicin.)

Jag ser även den här upptrappningen som en del i kompensationen för halvårsmisslyckandet.

Wish me luck.

(#crop100 kanske blir nästa års utmaning ...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.