19 juli 2013

Shoppingfynd 6 in - gamla shoppingfynd ut

Jag har semester. Det märks, och kommer fortsätta att märkas, på bloggfrekvensen. Bara så ni vet. Lugnet ska sänka sig, även över bloggen. Glesare de närmaste två veckorna alltså.



Torsdagens tripp till Myrorna resulterade i fyra linneservetter, ett par röda goretexbyxor och en slags variant av ett trangiakök. Även här kan man väl ana ett slags semestertema ...

Dock - eftersom jag infört den nya en-in-en-ut-regeln - åker fyra husgeråd ut, motsvarande de fyra servetterna.


En hålslev (vi har två), en apelsinskalare (hur onödig som helst), en slags ofunktionell slickepott och någon form av glasskopa (?) med klädnypefunktion. Har kanske använt slickepottgrejen några gånger, men de andra ... nä, kommer inte att sakna dem. Alls. De lämnas till Kretsloppsparken i morgon, då vi lämnar diskmaskinen.


Jag ska även lämna två kassar med kläder, skor och annat. De får motsvara de två kvarvarande inköpen, eftersom kassarna har stått i garderoben i någon månad och liksom tappat sitt "direktvärde", eller vad jag ska kalla det. Därför räknar jag dem som två, trots att de innehåller många fler saker. Typ en kasse för byxorna, en för trangiaköket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.