20 augusti 2013

Syndat 3,5 - sjuttioårspresent

Jag var på 70-årskalas i helgen. Vi gick ihop några stycken om en fin present: några vinflaskor i en korg och en pion från en bekant trädgård, var tanken.

Vinflaskorna la vi i en fin korg som jag hade sparat i mitt bra-att-ha-skåp, men när vi träffades hade pionen inte kunnat hämtas i trädgården, så det blev en rosbuske i stället. Jag reflekterade inte så mycket över det, utan skuttade glatt iväg med de andra till festen, lämnade presenten, åt och drack, sjöng och skrattade.

Sen fick jag uppdraget att samla ihop pengar och betala Johan som hade lagt ut för oss alla. Ordentlig som jag försöker vara, betalade jag in alla våra slantar igår morse.

--- --- ---

På kvällen gick det plötsligt som en il längs ryggraden.

Rosbusken var ny. Producerad för att säljas i blomaffär.

Den får jag inte köpa.

Nu har jag alltså samlat på mig tre nya misslyckanden att kompensera för: såpa, rödsprit och rosbuske. Lovar att rapportera när jag pliktat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.