7 april 2013

Cykellampa - lösningen

Ibland ska man ha tur.

Jag hittade en gammal cykellykta i den där lådan jag nämnde. Och den fungerade fortfarande. Jag hade tappat bort fästet till den, eller rättare sagt cykeln som fästet satt på fanns inte längre ... Jag hade väl inte velat slänga lampan och därför lagt den i lådan, och där har den uppenbarligen legat i flera år, utan att jag tänkt på det!

Fungerande lampa fanns alltså. Fäste till den fanns inte. Hur lösa detta?

*trumvirvel*

Silvertejp! Ännu en gång bekräftades det gamla musikbranschuttrycket "allt går att fixa med silvertejp" (gaffa).


För att inte lampan skulle sitta så hårt direkt mot metallen på styret klippte jag en liten bit ur ett trasigt täcke jag fyndade på Myrorna (40 kr) häromdagen. Vek ihop det som en slags dämpningskudde som lampan kunde vila på, tejpade järnet runt och vips, färdigt!

Inte snyggt, men ändamålsenligt.

På långt håll och i mörker kommer ingen se någon skillnad ...

Nöjd! Problemet med den trasiga cykellyktan åtgärdat. Nu hoppas jag bara att batterierna räcker ett bra tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.