19 maj 2013

Syndat 1

Hemma igen. Har effektivt kopplat bort jobbet i en vecka och bara tagit det lugnt. Tyvärr verkar jag omedvetet även ha kopplat bort #onytt2013 för några ögonblick. Närmare bestämt i torsdags eftermiddag.

Vi behövde posta nycklar från Åbo till Jakobstad, så jag gick in på någon slags Pressbyrån-aktig kiosk och köpte: två frimärken och ett paket med fem vita C5-kuvert.

Nya.



Jag hade inte en tanke på att denna handling stred mot reglerna i mitt projekt och klistrade glatt igen kuvert, satte på frimärken och la det hela på lådan. 

Insåg inte mitt misstag förrän i går!

Diskuterade detta med min man och min bror i förmiddags. De var båda överens om att frimärkena kunde godkännas, eftersom de mer var ett bevis på en tjänst, ungefär som en biljett till en föreställning eller så. Kuverten däremot ... Ajaj! Och jag som hade klarat mig så bra i nästan ett halvår. Hur ska jag nu kompensera detta? En donation till någon miljöorganisation kanske skulle vara på sin plats. Hur stor summa borde jag sätta som "bot-och-bättrings-avgift"?

(Är dock stolt över att siffran i rubriken än så länge bara är en etta. Hoppas det förblir så ...)


Uppdatering 20.47: Alldeles nyss tog jag helt reflexmässigt en ruta toalettpapper och använde efter toabesöket! Jag har verkligen varit bortrest för länge och tappat fokus. Det här är ju pinsamt! Lägger till kompensation (med råge) för en ruta toapapper och sätter mig i skamvrån. Har uppdaterat sidan med förklaringar etc med en punkt om det här med kompensation för misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.