6 maj 2013

Tips för snygga naglar

Måste tipsa om Morotslivs inlägg om naglar och nagellack.

Jag älskar att måla naglarna och gärna i skojiga, knalliga, kraftiga färger. Det har länge varit mitt tecken på ledighet eller fest. Genom åren har jag blivit mer och mer medveten om hur giftigt det är och att det inte kan vara särskilt nyttigt för någonting alls, faktiskt. Ändå fortsätter jag. Det är ju så glammigt!

Jag har säkert tio olika lack som står i badrumsskåpet. De flesta ganska gamla, eftersom jag glatt handlat nya fina färger, men sällan använder upp dem. I inlägget har Morotsliv samlat tips på både helt naturliga nagelfärger och mer miljövänliga nagellack. Tack! (Själv får jag ju inte köpa något av det hon rekommenderar, men jag sparar tipsen till framtiden. Jag tänker inte sluta tänka på miljön bara för att projektet är slut!)

Funderar på att experimentera själv med ingredienser jag kan hitta i badrumsskåp, ateljé och kylskåp ... Återkommer självklart med mina tips om det blir något vettigt av det hela.

Är kompledig nu på eftermiddagen. Solen skiner och det är varmare än någon dag hittills den här våren. Tror jag ska sätta mig på balkongen och pyssla om naglarna ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.