13 juni 2013

Äntligen en mortel

Nu har jag hittat den! Morteln som jag har letat efter i flera månader. I lagom storlek och med rejäl stav.

Väljer stenmortel framför en i mässing, alla gånger.

Myrorna fanns den, för 75 kronor. Kanske i dyraste laget. Ja, jag erkänner att jag är snål i de här frågorna; gränsen går någonstans vid 50 kr. Men jag var så less på att leta och den här kändes liksom rätt.

Här ska mortlas eget ströbröd, nötmjöl, kryddor ... Mumma!

För övrigt köpte jag även garn för 25 kr och ett blårutigt tygband för 10 kr där. Plus en solgul t-shirt och ett blågulvitt blommigt linne på Kupan (som har halva priset på allt hela sommaren!) för 15 kr styck. Plus garn för 5 kr och en påse gul bollfrans för 60 kr på Bengts Sterbhus Auktioner. Fransar och band i alla färger och former är alltid bra att "ha i bakfickan".

Inte varje dag man hittar bollfrans. Då måste man slå till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.