4 september 2013

Obama och cykelvänligheten

I dag var USA:s president Obama på besök i Stockholm. Media gick bananas. Jag kollade liverapportering från Ekot på nätet i studion medan vi sände. Väldigt spännande allting, i alla fall i början.

En sak jag fastnade för mitt i allt, var hur alla stockholmare gillade att gatorna var tomma. Att det var helt tyst i stan, inga bilar!


Från Ekots liverapportering på nätet.
Från Facebook-flödet.
Från Instagram.
 
En till från Instagram.

Det är ju det jag säger! Cykel är så mycket bättre än bil. I alla fall i stadsmiljö. Jag minns så väl när jag bodde i Stockholm och alltid tog mig fram fortare med cykel än med tunnelbana eller buss. Helt oslagbart. Inga problem att hitta parkering behövde man ha heller. Nej, fram för fler cyklister och färre bilar i innerstan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.