3 september 2013

Onytt-vardagens gilla gång

Tillvaron lunkar på. Höstmånaden har dragit in och färgerna på löven börjar skifta. Inga dramatiska händelser har inträffat på onytt-fronten sen sist. Men ...

I dag shoppade jag garn (flera nystan för totalt 70 kr), en stuvbit (30 kr), en fin duk (29 kr), en ljusstake (47 kr), en underbar virkad knallgrön gardinkappa (25 kr) och en tavla med ugglor (70 kr) på Erikshjälpen i Timrå. Uppenbarligen inte längre det billigaste stället i området, men jag är utomordentligt nöjd.

(Uppdatering 4 september: Upptäckte att jag köpt två fina satinband också för 10 kr/st. De låg längst ner i väskan och gömde sig. Måste alltså fylla på ge-bort-påsen lite...)


Väl hemma var jag alltså tvungen att jaga rätt på motsvarande att skänka bort. Ganska lätt, faktiskt. Det är helt otroligt vad grejer man har som lätt kan avvaras.


Ut åker: En duk, en påse med garn (tidigare fyndade, men sällan använda), fyra gröna värmeljusstakar som är jättesnygga men inte ger något mysigt ljus, en klänning jag försökt sy om utan att lyckas (ersätter gardinkappan), en tjusig behållare till en Veuve Cliquot-flaska (ersätter stuvbiten) samt en pocketversion av Fredrik Strages "Fans" (hittade ingen tavla att skänka bort, så en bok fick duga).

I övrigt kommer jag att behöva göra en ny dos deodorant i kväll och så planerar jag fortfarande att ordna en klädbytarkväll framöver. Blev faktiskt nyss inbjuden till en själv, så nu måste jag spika ett datum.

Dessutom har jag börjat klippa håret själv med trimmer - funkar finfint! Det har ju varit superkort rätt länge nu, så jag kände att jag ville prova. Efter två rejäla omgångar och en ansning har jag fått in den rätta knycken, tror jag. Använde i princip alla steg på maskinen, från 3 mm till 21 mm. Gå till frisören kommer jag nog att göra lite ändå, men kanske en tredjedel så ofta som tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.