23 september 2013

Succé för hemgjorda deodoranten

 - Jag luktar gott under armarna! Förut har jag ju bara luktat skinn!
När vi var på turné i helgen hade min körkompis J glömt sin egen deodorant hemma och eftersom hon inte tål vanlig deodorant med parfym kunde hon alltså inte heller låna vilken som helst. Hon kan bara använda doftfria varianter. Jag erbjöd mig förstås att låta henne testa min hemgjorda. För även om den innehåller eterisk olja med parfym, så är den helt fri från andra konstigheter.

Efter att hon testat den en kväll och en dag, kom så repliken ovan. Hon såg precis lika förvånat lycklig ut som jag gjorde när jag insåg att den faktiskt funkade.
- Jag måste nog få receptet.   
Självklart skickade jag henne länken hit.

2 kommentarer:

  1. Här är en länk till en deodorant som du kan göra själv, ifall du vill testa olika recept http://charlottasofiaspringer.wordpress.com/2013/10/08/no-poo-diy-deodorant-med-kokosfett/

    SvaraRadera
  2. Ja, den där verkar påminna om det recept jag kör med. Kokosfett/kokosolja är frekvent bland de olika recept jag hittat när jag letat runt. Och det är sant att alla inte tål bikarbonaten, men som hon skriver så kan det nog även funka utan. Man får testa sig fram vad som passar en bäst.

    Bra idé, det där med att ha det i någon slags form, så man kan använda det som deostick! Det går säkert att göra med "min" variant också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.