15 oktober 2013

Klädbytarkvällen nalkas

Jag hade tänkt städa och baka i kväll. I morgon är det nämligen dags för mig att hålla min första klädbytarkväll här hemma. Ser verkligen fram emot den! I inbjudan skrev jag att jag skulle bjuda på fika.

Då, visionen i mitt huvud: Såg framför mig hur jag kvickt snodde ihop lite rawfood-kakor, min klassiska sockerkaka som mamma lärde mig när jag var liten, samt hembakt bröd ...

Det var någon vecka sen.

Nu, verkligheten: Jag har inte snott ihop något alls än. Varken kakor eller bröd. Skulle alltså göra allt det där i kväll, hade jag tänkt. Min prokrastinerande och ofokuserade vana trogen har jag i stället stångat mig blodig med körens hemsida, läst mejl, mejlat och fejsbookat i en dryg timme.

Så nu lämnar jag skärmen och skrider till verket. Så det så!

Resultatet redovisas förhoppningsvis i morgon kväll, om jag inte fortsätter mitt prokrastinerande ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.