27 oktober 2013

Kokosolja ljuvlig hudkräm för torr hy

Varje vinter tenderar huden i mitt ansikte att bli som ett fnas, vilket jag brukar försöka motverka med någon fet kräm. Tidigare använde jag Locobase till det mesta och var helnöjd. Nu är den är slut för längesen och min ärvda dagkräm sinade alldeles häromdagen. Och eftersom jag inte får köpa nytt, så har jag letat efter recept på gör-det-själv-varianter. Tyvärr består många recept på nätet av så många olika ingredienser så jag blir snurrig. Och de flesta innehåller bivax, vilket jag har svårt att försvara inköp av. Kan liksom varken sortera in det under mat eller medicin ...

Hittade dock några jag fastnade för och kanske kan tänka mig att testa framöver. Till dess kör jag faktiskt med enbart kokosolja - helt underbart! Den är så dryg och går in i huden väldigt snabbt och känns helt ljuvlig. Jag använder den både på kroppen och i ansiktet, framför allt på kvällen.

Hos Love me tender fanns till exempel en som jag nog kommer att prova. Om jag inte testar mig fram till ett eget recept, förstås ...

Vill du läsa vidare om olika ingredienser till allt möjligt DIY i kosmetik/rengöring/hygien ska du definitivt kolla in Shenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.