20 december 2013

Cykelproblemet lagt på is

Erkänn att du har undrat över hur det gick med den punkterade cykeln ...?
Svar: Den står fortfarande i cykelförrådet med platt däck. Trots att jag fick fina tips i kommentaren från Matilda när problemet förklarades, så har jag inte fått ändan ur vagnen för att ta tag i det. Uppenbarligen kunde jag klara mig utan cykel tillräckligt länge för att det skulle hinna bli vinterföre. I kylan och på isunderlag föredrar jag ändå att promenera eller åka buss. Förhoppningsvis blir det snart sparkföre (det näst bästa transportmedlet), och sparken kan en inte få punka på!

Lösningen på cykelproblemet kommer alltså att inträffa efter onytt-årets slut ... Jag kommer helt enkelt att lämna in den på helrenovering (ungefär som med symaskinen) någon gång i februari/mars så att den är i toppform till våren.

Lite fusk, kanske, men det betyder att jag inte behöver köpa nyproducerade reservdelar på den här sidan nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.