26 december 2013

Lyckat med julklappar onytt style

God fortsättning på onytt-julen, alla läsare! Jag har nu firat i dagarna tre och en fjärde sammankomst väntar i kväll. Magen putar ut mer än vanligt av all god mat. Nöjd. Julklappar enligt onytt-reglerna lyckades jag ge bort också:
  • Två hemtillverkade halsband - av fiskelina jag hade hemma, pärlor jag hade köpt för flera år sen och halsband jag köpt second hand och slaktat (sänder särskilt tack till avbitaren och rörtången!)
  • Ett hemgjort armband - av smyckesvajer jag hade hemma och samma material som ovan. Jag har berättat om armbandstillverkning i ett tidigare inlägg.
  • Ett par hemgjorda örhängen - av silverkrokar jag fick (TACK!) av min kamrat Petronella, som skapar smycken i silver sen flera år tillbaka. Hon har tyvärr ingen blogg, men jag kan intyga att hon är fantastiskt begåvad. Och snäll! I övrigt samma material som till halsbanden.
  • Ett presentkort på Eventim.
  • Tre set av begagnade silverbestick (varav jag köpte ett på julmarknaden) - ovan nämnda Petronella har putsat upp och stansat säsongsvänliga ord på dem: russin, mandel, ost.
  • Gjorde en dryg sats av super-deodoranten också, som jag dels gav till Petronella, dels tänker ge till utvalda kompisar i vinterklapp framöver ...   
Tyvärr glömde jag helt bort att ta bild på grejerna. Tror att det berodde på en tydlig känsla av flow i "ateljén" under tillverkningen. Resultatet ser du här i den enda bild jag tänkte på att ta.

Själva inslagningen av klapparna är också en källa till flow för mig. Det är ju så himla kul! Jag sparar alltid kartonger, bitar av presentpapper, festligt material och roliga dekorationer i blomsterarrangemang eller presenter jag fått under året. Allt för att kunna dekorera egna paket vid rätt tillfälle. En vet aldrig när ett rött apelsinnät eller ett kul format skoinlägg kan komma till pass!

Vilken underbar känsla att ge bort något som inte tärt på miljön så mycket och se hur det skänker glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.