18 december 2013

Klädbytarkväll - succé igen

I dag åkte jag med tre kassar kläder till Kupan. Dessutom hade jag hört att det saknades kläder till de yngre asylsökande, så en kasse med barnkläder fick hamna hos Betlehemskyrkan som hade rådgivningsträff.

Det kunde jag göra eftersom jag hade klädbytarkväll hemma hos mig i går igen. Och det var en lika härlig känsla som förra gången! Alla blev glada över att hitta nya grejer, alla blev av att få bli av med grejer. Det var även extra skoj att det var helt andra personer som deltog den här gången, så en del av de plagg som var kvar från förra gången fick nu nya ägare.

"Kanske det här kan vara nåt?"
Två kassar är kvar i garderoben, fyllda med sånt jag tänkte kan hitta nya ägare nästa gång. För det blir en tredje gång, helt klart. Trots att onytt-året snart är över. För det här är något jag inte slutar med i första taget! På andra sidan nyår kommer nummer tre, jag lovar.

Kjolar, scarves, mössor och sockar utspridda på golvet.
Vi hann även fika och lära känna varandra mitt i klädbytandet. Det är så kul att se när olika vänner träffas och gillar varandra. Och blir glada av att fynda. Deltagarnas lyckliga ansikten är den bästa belöningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.