4 december 2013

Problemet med att byta tandkräm består

I går skickade jag iväg mamma till Willys för att försöka byta den miljöfarliga tandkrämen. Nix. De säljer den inte där heller. Bra där!

Min jakt går alltså vidare ...

Jag har borstat med tandpulvret i en vecka och det funkar ganska bra. Men jag skulle gärna skippa kanelen nästan helt; det känns som att den fastnar i tänderna och allt blir brunt (vilket i och för sig inte spelar någon roll för själva tandhygienen, men det känns liksom smutsigt) och jag upplever det som om det är bikarbonatet som är grejen. Får väl testa framöver.

Men i går fick jag ärva en öppnad tandkrämstub av mamma. Hon gillade den inte och hade köpt en ny. Köng! som vi säger här i Sundsvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.