10 december 2013

Vad är viktigt?

Nu är det snart slut på det här året. Jag känner hur mina regler börjar bli suddiga i kanterna. Dessutom är det kallt inomhus, ruggigt utomhus och det skymmer vid tvåtiden på dagarna. I dag är ingen höjdardag. Trots fina bilder och ljud från minnesceremonin för Nelson Mandela i Sydafrika, Musikhjälpen och Nobelfestligheter i Stockholm. Jag är helt klart inte i form.

Jag pratade med Lena i dag, en klok människa. Hon åker snart med familjen till varmare breddgrader för att distansjobba i några månader för andra året i rad. Vi pratade bara några minuter med varandra i telefon, men på den korta stunden hann mina tankar börja snurra snabbare i huvudet. Vad är viktigt? Varför gör vi som vi gör, lever som vi lever? Varför har vi inte roligare? Och så vidare.

Känner även en viss separationsångest inför att avsluta projekt #onytt2013 och därmed den här bloggen. Än är det dock ett par veckor kvar, så några inlägg till hinner jag nog med. Och en summering ska jag nog kunna åstadkomma också.

Svaret på frågan i rubriken kan jag inte ge något kort svar på. Just nu.

4 kommentarer:

  1. Men då blir nästa års projekt #livsviktigt2014! Ser fram emot summeringen av #onytt2013 :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, hörru! Jag har verkligen funderat över vad mitt nästa årsprojekt ska bli, för det här ger mersmak. Och #livsviktigt2014 är helt klart en het kandidat på listan :)

    Det där med summeringen av #onytt2013 ser ut att bli svårare än jag trott, men på något sätt ska det göras, lovar.

    SvaraRadera
  3. Har precis hittat din blogg när jag sökte på deorecept. Vi ska, precis som du, skippa köphetsen nästa år, inte köpa nytt om det absolut inte "måstes" och tillverka hud- och hårvård själva. Hoppas du återkommer med nån form av fortsättning och låter bloggen ligga kvar i sajber!

    Må väl!

    SvaraRadera
  4. Vad fint att höra, Cordelia!
    Jag kommer definitivt att låta bloggen ligga kvar, men antagligen inte uppdatera den mer efter att året är över.

    Däremot funderar jag på nya projekt i samma anda, som kanske kan leda till en ny blogg eller så ... Dock inget färdigtänkt än.

    Önskar er stort, stort lycka till och kan intyga att det verkligen inte är så svårt att låta bli som det kan låta i teorin.

    Och den hemgjorda deon kommer jag helt klart att fortsätta med även nästa år. Det är den bästa jag haft någonsin!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.