31 december 2013

Gott nytt år! Mot nästa projekt ...

Så. Vad ska jag då ägna mig åt 2014?

Jag vill fortsätta att tära mindre på miljön och fortfarande leva ett "normalt" och otråkigt, ostelt och ofult liv. Projektformen passar mig. Att skapa regler och begränsningar för mig själv plus att blogga om hur det går har som sagt visat sig vara en sporre. Några förslag jag funderat på är:
  • Att inte köpa några kläder över huvud taget på hela året. Bara byta eller få till skänks. Ungefär som Rebecka gjorde (men utan kravet på ny outfit varje dag).
  • Att köra stenhårt på en-in-en-ut, på allt utom mat och mediciner.
  • Att anta #crop100-utmaningen. Göra mig av med 100 saker på ett år. Borde vara busenkelt ...
  • Att leva efter devisen #livsviktigt2014, som Susanna föreslagit i en kommentar här. Dock aningen oklart vad det projektet skulle innehålla eller leda till. Men känns ändå lockande och fullt av möjligheter.
  • Att ta tag i alla mina skapande-projekt jag velat förverkliga. Diverse formgivningstankar, måleriet, handarbetet, galna inredningsidéer osv. och göra det fullt ut och på riktigt. Självklart med något tydligt formulerat mål.
  • Att minska antalet ägodelar till (förslagsvis) 50% av nuvarande.
  • Att följa ett strikt (nåja) träningsprogram eller hälsofrämjande schema, med allt vad det innebär. Kanske till och med anmäla mig till något lopp eller annan motionstävling
  • Att bli en "friskus". Tillbringa tid i naturen minst sju timmar i veckan, eller liknande. 
  • Att starta en podcast om hållbarhet och återbruk eller liknande.
Vad tycker ni jag ska göra? Jag behöver inspiration och guidning! Hjääälp! (Kan dock inte lova att jag i slutänden gör som ni säger ...)

5 kommentarer:

  1. Åh, Karin jag är grymt imponerad att du rodde Onytt2013 i land. Kart du ska fortsätta! Jag tycker att skapar-projekt och natur i 7 timmar/veckan låter som bra grejjer.

    Gärna med en podkast på temat återbruk och medveten livs-stil.

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! :)
    Godfortsättningskramar tillbaka!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning! Jag tycker ditt skaparprojekt (avsluta påbörjade samt nya projekt) samt en podcast om återbruk mm skulle vara intressant att följa. Fast att rensa och ...
    Det var ju flera som lät så bra! Tror att vad det än blir så blir det säkert intressant. Ha de gott! / Miah

    SvaraRadera
  4. Ja, Miah, det är svårt att bestämma sig ... Men har nog kommit fram till att en podcast inte är aktuellt nu, trots allt. Det räcker med radion jag gör på jobbet. I alla fall nu.

    Just nu känns det som om någon form av skapande-projekt ligger väl till. Vi får se :)

    Ha det gott, du med!

    SvaraRadera
  5. Vara utomhus minst 7 timmar i veckan låter bra! Mitt nyårslöfte är minst 30 min per dag, men det har börjat svajande... Fast året är ju långt än, och det är så skönt att vara ute bara man masar sig iväg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.